tisdag 6 juli 2010

Har haft underbara dagar i fjällen.
Åkte på onsdag morgon till Mörkret, någon mil bortanför Särna i dalarna. fick storstugan som är till för ca 10 personer och vi var bara två. det kändes lite lyxigt. Men ändå så var den mindre stugan lite mysigare! Men jag klagar inte.Vi har fiskat, vandrat i skogen, vart upp på nipfjället, varit i Njupeskär. Det har vart en hel del vandring och utflykter på denna semester! Underbart!
Det var meningen vi skulle fara hem på måndag, men redan på söndagen började vi få lite att göra så vi packade allt och for hem igen. Utmattade och trötta somnade man tidigt när man kom hem. :)

Idag har vi haft en liten shoppingrunda. Köpt takfläkt. Det är ju så sjukt varmt nu. Jag klagar dock inte. Men en takfläkt känns som ett måste. Så nu ligger jag på träningsbänken när älsklingen sätter upp den, han svär en del. Stackarn. Men nu ser det ut att ordna upp sig lite :)



Några bilder från fjällen.


Flugfiske


Nipfjälllet



Njupeskär



Nu ska jag ta och jaga in råttorna och sedan dammsuga och Kolla hur fläkten fungerar :P

Imorrn hoppas vi på fin väder så jag får sola och bada!

Inga kommentarer: