torsdag 10 februari 2011

Tillåtelse att klaga

Det är vad jag har idag... Hatar denna snö, trodde det skulle komma lite vår och lite varmare och fina väder nu, men ack så fel man kan ha. Värsta snö ovädret idag och så skulle man hem från jobbet. Tur jag hade ställt mig i parkeringshuset iaf, det tackar jag min smarta hjärna för. Hellre gå 500 meter extra och ha en snöfri och varm bil när man åker hem. Tummen upp!!

Men sen sörrni... Så sladda jag min lilla bil hemåt och då upptäcker jag med fasa att det är nästan 1 meter snö på infarten och ingen har skottat på hela dagen... Hm, vad göra.. Ställer mig på trottoaren och tänker "här kan jag inte stå hela natten" Ringer Jonas och frågar om han kan skjutsa hem mig så ställer jag bilen i Nacksta. Men det var ju inte heller en topp ide så det inte fanns någon framskottat parkering. Men snäll som Jonas är så åker han med mig hem och hjälper mig skotta fram parkeringen och vägen till bron så jag får in min lilla skot.

Tack så himla mycket, det var guld värt

Jo, jobbet. Underbart att vara tillbaka och det är inte mycket som har förändrats sen man gick på tjänstledighet. Dagen har gått så fort idag så jag har knappt märkt att jag vart där.
Imorrn är jag ledig och då ska jag tvätta och kanske skotta ännu mera snö då.. Om det fortsätter så här så här blir jag inte förvånad.

Men nu ska jag lägga mig och kolla på dagens avsnitt av "Halv åtta hos mig" och sen sova.

Godnatt!!





Inga kommentarer: