söndag 18 september 2011

Kallt... Jo tjena..

Jag undrar lite lätt hur det kommer bli om någon/några månader då det är minusgrader och snön står för dörren.. När jag just nu, när det är +10 grader ute redan ser ut såhär..

Mössa, halsduk, trocktröja och jacka.. Och det var kyligt ute ändå.. Hm, jag kommer få problem.. Hoppas vintern bestämmer sig för att inte bli lika kall och eländig som förra.. En önskan jag har! Tack på förhand :)

Har ju även börjat tänkt på att alla, verkligen alla har kommit in i någon träningshysteri.. Man ser på FB att fort är ute och springer och ska till gymmet för jämnan.. Och jag är inte sen att erkänna att även jag har fått en slags hysteri.. Dock har jag ingen självdisciplin så när viljan tränger sig på vill jag ha en spark i arslet och hjälp på traven..
Hur gör man för att tvinga sig själv till något så tråkigt som att ge sig ut att springa. Har inte råd med något gymkort, så enda alternativet är träna hemma och ut och springa...
Kanske ge sig själv en morot, att om jag springer 5 km idag så spar jag typ en 20a och kan samla ihop till något jag verkligen vill ha. Att lägga undan en viss summa per km är oxå en idé. Kanske hjälper. Får testa :)

Men nu ska jag inte springa nånstans utan jag ligger och latar mig i sängen efter en helg med jobb. Värd en tidig kväll. Ska kolla på How I Met Your Mother nu innan jag somnar. Promenad imorrn (då jag har problem med foten efter tisdagens löptur) innan jobbet. MÅSTE ta mig ut..

Bye the way.. Saknar att ringa till mamma och surra när man är trött och hängig. Hon gör en alltid på bra humör. Mamma och pappa är ju lixom utomlands så det är inte så lätt att bara ringa och slösurra direkt.. Kom hem snart..

Nä sova, godnatt och sov sött!

Inga kommentarer: