torsdag 6 oktober 2011

Hosta och massa gnäll

Nu tycker jag att min hosta och min täppta näsa kan ta semester och försvinna för alltid.. Vaknade inatt i lite halvpanik och var hur täppt i näsan som helst och när man andas genom munnen blir man ju så himla torr så jag kunde inte andas.. så jag fick lova att kliva upp en sväng för att kunna snyta mig och ta nässpray. Och nu på morgonen är det hostan som är besvärligast. Man jag har bestämt mig för att det snart är över och med snart menar jag NU :)

Idag jobbar jag långdag, 9.55-19.30 Men jag tycker det inte är så farligt! Har mycket att göra idag så dagen kommer gå fort som bara attan!

Måste bara få gnälla lite, eftersom jag inte gillar folk som gnäller så gör jag samma sak själv. Fast nu gnäller jag på människor som gnäller över hur dåligt dom mår och skyltar med det på FaceBook eller Twitter. Ex om man är så sjuk att man skriver att världen snurrar och man helst av allt vill hem och sova. Visst jag förstår att det handlar om pengar och man vill inte förlora några dagar. Men den bästa medicinen mot feber och förkylning är just att vila. Så min spontana reaktion är att dessa människor bara vill ha uppmärksamhet och lite medkänsla genom att skriva hur dåligt man mår. Väljer man att gå till jobbet en dag med feber så tycker jag inte att man ska gnälla heller. Man har gjort sitt val och då ska man stå för det och göra det bästa av dagen. Det är ingen som tackar dig för att du tar dig till jobbet när man mås skit.
SÅ SLUTA GNÄLLA
Plus dessa människor som skriver om hur dåligt man mår över att blivit lämnad/bedragen av sin pojk-/flickvän. Det är information som verkligen ingen utom nära vänner och familj bryr sig om.. (Nu kände jag mig bitchig, men så är sanningen, enligt mig) Det har hänt och man mår dåligt, visst jag förstår absolut känslan. Men att man måste skylta med hur dåligt det är, är enligt mig oxå ett sätt att söka medlidande.
Nu får ni inte tro att jag är en känslokall människa för det är jag verkligen inte! Men vissa saker tycker jag man ska söka hjälp hos nära vänner och familj för det är inte kul att sitta och läsa om människors hemska liv. Visst man ska inte låtsas att man mår bra, men man behöver inte dra det till det extrema.
Nä nu ska jag sluta gnälla. Nu har jag sagt det jag vill få ut! tack för mig!



Dagens! Jeans från Rut m.fl, blus från H&M, Sjal från MQ

Nu ska jag dra iväg på jobbet och få min första kopp kaffe!!

Inga kommentarer: