onsdag 19 oktober 2011

Tid

Redan Onsdag! Jag tycker tiden bara springer iväg och jag blir lite rädd att det går lite för fort ibland. Jag vet inte vart mina lediga dagar tar vägen. Men poff säger det så sitter man och väntar på att klockan ska bli 12 och man ska iväg till birsta för ännu en dag på MQ.
Kanske inte behöver känna så igen, men det får tiden utvisa!

I måndags var jag nere i Gävle och myste. Vart Pizza och mys hos Johans mamma och sen hårfärgning. Hade en mycket synlig och jobbig utväxt. Men det är ju lätt fixat :)
I går åkte jag hem till Sundsvall igen och följde med Johan M på en konferens om Demens. Var riktigt intressant. Jag känner ingen som har Alzeimers eller är dement. Men det var verkligen intressant att höra hur man ska bemöta och hantera situationen man hamnar i med en dement person.
Var riktigt hemskt att tänka på äkta par som kanske vart gift i 50 år och sen blir ena parten dement och inte känner igen sin fru eller man. Det är riktigt skrämmande. Vilken hemsk situation.
Förhoppningsvis så är jag väldigt långt ifrån den tiden om den ens inträffar.

Jobb idag då, känner mig inte sjukt taggad. Men det kanske kommer :)
Men så länge så myser jag ner mig i soffan och glor på TV!! Kaffe kanske?! :)

Inga kommentarer: