lördag 8 augusti 2009

ROAD TRIPP 2009

Sitter just nu på balkongen i Valbo och njuter i solen! Det har vart så himla skönt väder idag, synd man inte kunde ta vara på den som man hade velat. Hoppar ju på kryckor så det är inte så lätt att göra så mycket ansträngande då. Vi var på Ikea och köpte ny bäddmadrass nyss iaf. Och lite lakan! Och så skulle vi handla på Coop med Sandra var så trött i armarna och foten så vi hittade en vagn som finns på Ikea att frakta stora kartonger på. Hihi en sån tog vi och skjutsade runt mig på! Haha. Folk tittade och skrattade åt mig. Men den bjuder jag på.

Ja nu ska jag ta och berätta lite om min och Johans roadtripp 2009!

Tisdag; Dagen började med att Johan hämtade mig på tåget kl 8 på morgonen och jag skulle hem och packa det sista och säga hejdå till min vänner! För stunden. Jag kommer tillbaka.
Hela dagne gick åt och jag hämtade Johan kl 19 på expert. Han hade jobbat. Vi for mot Hudik och kollade vart han var uppväxt och sov där lver natten då det blev så sent. Skönt att få sova lite, dagen hade vart lång.

Onsdag; Johans mamma väckte oss 06.30 och vi började dagen med lite juice och packa ut i bilen och tog med oss det vi skulle ha med. Och så bad det av 08.20 lämnade vi Statiol i Hudik och styde våran resa mot Sälen, Dalarna!! :)
Vi skrattade och skrattade HELA vägen. Stannade när man fick någonting för sig och gjorde massa dumma saker. Uppdrag genom hela Dalarna, knäppa kort på holländare, husvagnar, kommunskyltar, Wiiieee, och MASSA MERA.
Vi kom fram till Lima klockan 14 och fick lunch! Gott gott, det tackar vi för. Badade och umgicks med Johans mormor och morfar! Trevligt. Jag vart til och med bjuden dit igen när jag hade flyttat till Leksand! Det ska jag utnyttja! Riktigt trevliga männikor!
Vid 17 gav vi oss iväg igen mot borlänge, falun och Valbo som slutstation. 7 mil kvar till Borlänge kom vi på att vi skulle till Leksand istället. :P Haha. Bara till att vända och svänga av. Kollade på skolan och vart jag skulle bo och sen iväg mot Falun igen!
Väl i Valbo fick vi en välförtjänt dusch och en öl!!! GÖTT!
Fest på kvällen hos Peters kompis Johan! Vi var dock väldigt trötta och var inte direkt pigga på att festa.
Kvällen vart relativt tidig!

Torsdag; Meningen vi skulle på Alborgen och leka av oss. Men dom hade stängt under en liten period så vi for till Furuvik istället och kollade på djur och lekte av oss där. Sen efter Furuvik for vi mot torpshammar och skulle tälta och gå på Boda Borg på fredagen istället.
När vi kom till Älgered så tog det stop..... Jag sprang över en gräsmatta och såg inte hålen i marken och snubblade och gjorde illa mig. For mot akuten i hudik och kollade upp och jag hade fått en fraktur eller en spricka. Men det var bara en rejäl stukning och så hade jag sträckt ledbandet i foten. Klockan 2 på natten kom vi därifrån och for till Hogland för att sova. Jag hade inte så stor lust att tälta med kryckor och en cp fot som inte gick att gå på. Så det vart sängen på en gång.

Fredag; Tog en sovmorgon och sen bar det av mot Sundvall och sista packningen av lägenheten och sista städningen. Gick inte så bra för mig att packa och städa. Men jag hade mina underbara vänner och min underbara pojkvän till hjälp!! Tack tack!
Sen for jag och Peter vidare till Hogland och lämnade av grejerna och sen mot Valbo. Vart en lugn kväll och jag somnade tidigt, hade vart en jobbig dag med kryckhoppande... Haha.

Lördag; Sitter just nu på Balkongen med en cider och njuter. Kanske kommaer lite folk hit och grillar ikväll och festar lite!!

Ja det var vad jag har sysslat med på min semester. Ännu 1 vecka kvar och jag vet inte vad som händer riktigt. Men den som lever får se. Kräftfiske på fredagen iaf och packning någon dag! Om 1 vecka flyttar jag!

Nu ska jag mysa med älsklingen!!

Inga kommentarer: