torsdag 22 januari 2009

En lång promenad

När jag satte mina små fötter utanför dörren idag så visste jag inte hur det hära skulle gå=S
Jag hade ingen aning om vilket håll jag egentligen skulle gå och jag har bara åkt den vägen en gång med bil och då hinner man inte snappa upp mycket. Men det gick finnemang ska ni se. Måste ha sett jätte rolig ut när jag kom gåendes som ett frågetecken =P Haha. Men jag kom fram till centrum och fick mig lite shopping. Men jag hittade inte så mycket som jag hoppades. Jag ville ju iaf hitta ett par skor hade jag tänkt. Men det gjorde jag ju inte. Hade jag hittat en scorette hade jag nog köpt dom skorna jag hade sett hemma. Men ingen scorette så långt ögat nådde. =S Men jag fick köpa mig en sjal på MQ iaf. Haha som om vi inte hade haft den hemma=P Men nu var jag ju lite på shoppninghumör och jag får ju rabatt här nere oxå så det var bara att shoppa loss. Måste ju ha någonting på axlarna den 7de när man ska på fin middag. Fick föklarat lite för mig hur det skulle vara igår. Ojojoj säger jag bara. Kommer bara nervös. Men John sa att om jag bara var hälften så fin som kortena han fick i förrgår så skulle det gå galant =) hihi. SÖT.

Iaf så tycker jag att om man kommer in i en butik (i detta fall MQ) Och säger att man jobbar i Sundsvall och vill ha sin personalrabatt så reagerar man kanske lite som säljare och frågar lite om hur vi har det däruppe nu. Vara lite glad och trevlig iaf. Vi jobbar ju ändå inom samma företag. Men ikke. Det enda hon sa var okej, och knappade in mitt personnummer och det såg ut att vara besvärligt. Hm.. Är det bara norrlänningar som är trevliga?? Jag skulle ha blivit nyfiken och undrat lite hur dom har det och hur det är med folk och så. Och dra upp någonting om vad som händer och så. Men det är ju jag som pratar med allt och alla =P Men lite hyffs hade jag förväntat mig. Samma hände ju i Borås när jag var där. Inte ett ljud om att man var en del av MQ.. Inte alls. Hm.. Knasigt..

Nej nu sitter jag uppkrupen i fötöljen och myser för fulla muggar! Köpte mig Galmour på stan och satt och läste igenom den lite snabbt nyss( så jag kan lusläsa senare=P) Och nu sitter man och funderar på vad man ska göra. Om jag ska börja med presentationen eller om jag ska vänta tills John ska plugga lite så jag får nått att göra då. Hm. Kanske båda delarna. Eller så sitter jag bara och kollar på TV och känner mig ledig som jag faktiskt är! Har kopplat in Ipoden nu så jag sitter och lyssnar på musik. Måste ta och kolla om man kan ta och skaffa spotify kanske.

Vart ju som sagt en lång promenad in till stan, tog 20 minuter kanske och det känns i benen. Jag som inte kan ta det lugnt när jag går=P. Gick ju till och med om några som var ute och motionerade. Hur fult som helst. haha. Sen när John kommer hem så ska vi ner på stan igen och käka och då blir det samma vända igen. Fast nu har man ju sällskap och han går inte lika fort som mig så jag måste ta det lugnt. Hehe.

Nej nu ska jag ta och kolla runt lite hära och sen kolla på TV och mysa under täcket.

Is it right??

Inga kommentarer: