fredag 24 april 2009

Nu måste jag verkligen

Nu börjar mitt nya sparsamma liv. Måste verkligen spara pengar så man har en backup.. Nu i Prag gick det en del, resa och fick pengar. Så nu får jag inte lägga onödiga pengar på bara massa skit.. Blir lätt så när man inte har någon koll. Men nu ska jag ha stenkoll.

Nyss vaknat nu. Eller nu ljög jag. Nyss orkat reagera på att en ny dag vankas. Jag har vart vaken sen 8. Men inte orkat..
Vaknade av att jag drömde att tsunamin var på väg och man såg hur stor vågen var. Jag vart panikslagen och band fast mig själv men ståltråd. :/ Sen när vågen väl kom så var det bara träd och massa träskivor som hamnade på mig. Minns jag vaknade och funderade vart allt vatten var. Haha. Hade även händerna knäppta ovanför huvudet. Inlevelse. Hihi.

Har börjat läsa "Mia- hemligheten bakom gömda" Monica Antonsson har gått djupare in i vad som egentligen hände i Mias liv. Och det är inte som böckerna beskriver iaf. Men man vet ju inte vad man ska tro. Kände jag måste läsa den iaf och se hur hon har fått fram all info om deras liv.
Men jag måste säga att jag tycker att det är lite väl överdrivet att lägga så himla mycket energi för att avslöja hur det egentligen var. Monica hade ju försummat sin familj en längre tid för att få fram all fakta om Mias liv. Låter lite desperat om ni frågar mig... Men nu är boken iaf här och jag ska ta mig igenom den för att jag tycker Mias böcker har vart så spännade och hemska att det kan hända så. Men nu kanske jag ändrar uppfattning. Det får boken avgöra. Har ju läst lite artiklar om Hennes man " mannen med dom svarta ögonen" att han anklagar henne för att ljuga om allt i boken.
Men jag ska läsa den och sen utgå från all info innan jag dömmer någon.

Nu måste jag käka frulle känner jag och göra lite lunch till idag!
Mackaroner och köttfärssås hade jag tänkt!!

Söndag 16.00

Inga kommentarer: