tisdag 10 februari 2009

Min Helg i Luleå Slash Boden

Ligger i min underbara säng nu och ska snart gör amig klar för sängen. Vill så gärna bli av med min nuvarande tand och få den nya fina som förhoppningsvis kommer att bli klar till den 27 Feb. Hoppas, för nu börjar det ila som satan i denna och göra ont i resten av munnen.. Inte kul för 5 öre.. Men det måste väl gå och jag tycker inte dom ska lyckas göra fel ännu en gång...

Men min resa till Luleå vart ju lite turbulent. Jag tror jag börjar få Helenes otur. Haha. Kom till Umeå och måste byta buss. Från en underbar varm och mysig buss till en liten Sketen buss som det inte fanns värme i typ.. Men på med mössan och halsduken och somna snabbt som fan. Precis när man slumrat till väcker bussvärden mig och frågar vart jag ska. och meddelar att jag måste byta buss IGEN i Skellefteå för den vi nu åkte var för kall... :/
Väl i Skellefteå fick ungefär 20 personer inte plats på bussen mot Luleå och det blev besvikna blickar överallt. Man tycker ju att som betalande kund som redan sitter på Bussen och har en plats ska vara garanterad en plats även om ett bussbyte sker. Men ikke, tänk så fel man kan ha.. Suck och åter suck, ingen visste vad som skulle hända och ingen sa någonting heller vad som hände. Men till slut kom värden och sa att det fanns tre taxibilar som skulle mot Luleå för Länstrafiks räkning. Fine, skynda sig mot en taxi och sätter sig och göra sig redo att fara. Då lyckas chauffören med att krocka in i bilen bakom och det blir en liten duns och lycktorna på bilen gick sönder.. Men ingenting som stoppade oss från att åka. Kom fram till Hotellet i tid och fick till och med skjuts ända fram till dörren! Skönt värre. DÅ vart det middag och John träffade en gamal lumpen polare som bjöd oss på drink och efterrätt! Tack så mycket! :) Sen vart det en tidig kväll eftersom båda var grymt trötta efter dagen som varit.

På lördagen vart det en liten sovmorgon och sen staden och lite sh
oppning i väntan på att jag skulle till frissan halv två och göra mig fin inför kvällens tillställning! Tack så himla mycket sötnöt! Sen vart det till hotellet, dela en liten skumpa och göra sig klar. Smika och kläder och allt vad det nu var. Bilder kommer men jag har inte fått dom än. Hade bara Johns kamera med. Och det gick inte skicka över dom på MSN Så jag får dom på fredag när han kommer upp! Men jag fick ett mms idag så jag kan dela med mig av en liten bild! :)





Detta var precis innan vi skulle fara mot Boden.
Fick skjuts av en kompis till John. Snällt! Sen middag och dans och massa snacka med roligt folk. Lärde känna mycket nytt folk. Trodde det bara skulle vara massa äldre gubbar och tanter. Men det var blandad kompott och mycket trevliga människor! Lite strul med maten eftersom jag både var nötallergiker och laktosintolerant. Men även det löste sig! Sen söndagen gick åt till att åka buss hem igen. Bara ett byte i Skellefteå så det vart bättre. Men ett jävla oväder och mycket snö. Så bussen vart 1 timme försenat. Kom hem till lägenheten 23.00 och kastade av mig allt och somnade. Skönt. Idag har man jobbat och slitit. Gick bra tycker jag. Men lite segt var det. Imorrn är det jobb igen och sen bär det av till Sandra och mysa lite! Har mycket att ta igen. Hon är så himla söt hon, läste nyss på hennes blogg och såg hon hade stavat tvättid med 3 t. "Tvätttid" :P Min lilla prinsessa! Nu ska jag ta och göra mig klar för sängen och massa SOVA. rätt trött nu och ögonen hänger inte rikitgt med.

Har fått dosan till TVn nu och det fungerar utmärkt!!


Godnatt och sov sött!


Längta till fredag gott folk!

1 kommentar:

Sandy sa...

ÅH, ni är ju bara för söta tillsammans! Jag säger ju det, det kommer bli ni.. Glöm inte vad jag och Therese har bestämt!