söndag 22 mars 2009

Ännu en Söndag

Godmorgon och välkommen till ännu en sista dag på en vecka.
Hua vad tiden går fort. Man hinner ju inte med. Stoppa tiden. Helst nästa helg ;D hihi!

Igår jobbade man och det gick la sådär. Var faktiskt lite folk på förmiddagen. Men det dog det ut och man kände sig överflödig. Sen efter jobbet for jag till Skönsmon och hälsade på Niklas och Sara och lilla Flisan! :) Så söt. Hon kleggade på mig med, men det är inte lätt att vara 4,5 månader. ;)
Vi kollade på Robinson. Hm, vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Det har gått så himla länge så man tycker att allt är samma samma. Men visst man kan ge det en chans, det var ju bara fösta avsnittet som gick och det händer inte så mycket på det. Så nästa lördag kanske man är bänkad framför Tvn igen med RObinson. Lät så på John att han ville kolla iaf.
Sen vart det Alias. Och jag måste säga att jag var rätt duktig på att förklara ord trost jag trodde jag skulle suga på det. Vart en ganska jämn match mellan tjejerna och killarna.
Sen vart det Sing star och man är ju inet så duktig på det heller. Men man gör ett gott försök. Fick iaf ca 6800 på en låt jag inte ens kunde. :P
Sen vart jag trötter och for hem och sov. Jobbar ju idag. Ska snart ta och fara.
Men en rolig sak som hände imorse var att jag vaknade upp kikade upp med ena ögat för det var så ljust och vart rädd, för jag trodde det var natt och någon hade tänt lampan i köket.. Och jag visste jag hade stäckt allt innan jag gick och la mig. Så jag vart lite paff. Men klockan var ju 7.30 så det var klart det var ljust ute. Hihi. Tokigt det kan bli :P

Nästa lördag 28/3 mellan 20.30-21.30 så ska man stänga av all elektrisitet för att spara in. Hm, spännande ide. Men lönsam?? Alla stora fabriker runt om i världen kommer ju inte stänga av sina maskiner just för att det tar några dagar eller till och med veckor att starta upp igen. Det kommer ju försumma deras produktion och jag tror inte dom är så sugna på det. Och det drar ju extra mycket när hela världen ska starta upp sina tekniska prylar igen. Kul att dom försöker göra någonting för naturen iaf. Så kanske folk blir mera medveten att inte slösa på elen.

Nej nu måste jag göra mig klar för en dag på jobbet. Är ganska klar. Men jag har ätit frulle så det måste borstas tänder.
Jag slutar 16 idag så det är skönt. Inte så himla lång dag. Sen ska jag nog hem och städa om det inte dyker upp någonting annat. Tror en viss människa glömt bort idag.. Men vi får se.

trevlig söndag. (man är alltid trött på söndagar)

Inga kommentarer: