torsdag 5 mars 2009

Ingen mysig hemmakväll

Nej det vart det inte. Hade myst ner mig och tagit en :O chokladbit och slagit på Msn och sett att Sandra var ute och skrev till henne. Så man vart ditbjuden på pusselkväll:P Alex, Terese och Sara var redan där.
Men jag och mitt tålamod.. Tror inte jag bidrog till många bitar iaf. Men jag stirrade envetet på dom små rackarna hela kvällen.. :)
Sen kom det massa annat folk och drack vin och hade sig, jag skulle ju köra min lilla pärla hem så det var ingen vin för mig inte. Skönt det med. Hade inte orkat. For hem strax efter tio, då var jag trötter och kände ett sug efter min underbara säng. Som jag för övrigt ligger i just nu och ska snart sätt apå mig glasögonen och läsa lite. Skönt måste jag säga att inte kunna titta på TV när man har gått och lagt sig. Det förstör bara sömnen har jag upptäckt. Så läsa är ett bättre allternativ. Men man måste alltid läsa om någon sida för man somnar alltid ifrån :P hehe.

Har en liten undran på hur folk egentligen beteer sig... Får man kläcka ur sig vad som helst till någon?? Har man inte riktigt tänkt på att dom orden man just säger sårar ganska mycket. Även om det är menat som ett skämt så tar man åt sig på ett annat sätt.
Vill bara med dessa ord be folk att tänka efter vad dom säger. Vill ni höra hur dåliga ni är varje dag, även om det är ett skämt?? Nej tänkte väl det.. Eller att där du kommer från är bara en håla som inte betyder.?? Är det bättre innanför rodellerna då?? Är ni bättre människor bara för att ni har två minuter gångväg till MAX och kan gå hem från krogen..??
Man har väldigt dålig självkänsla om man pratar skit om andra, man vill klanka ner på andra för att stärka sin tro på sig själv. Gå till botten med dina problem och se att folk gillar dig för den du är och inte för att du klankar ner på andra så att du ska framstå som ett geni... Tål att tänkas på.
Hoppas någon tar åt sig och inte behandlar sina såkallade vänner för smuts. För när du minns anar det så finns dom inte runt dig längre.


Nu ska jag läsa och sen slumra in och drömma sött!
Natten!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sant där Sandra! Behöver inte vara nackdel att komma från bushen! Jag tror de kan vara tvärtom jag! Vi ska få klart det där jäkla pusslet snart!!!!!